0 Comparare
  • Expediere în lumea întreagă Expediere în lumea întreagă
  • Expediere în aceeași zi Expediere în aceeași zi
  • +150.000 de produse +150.000 de produse
  • Service de urgență Service de urgență

Unis Group își menține politica actuală de prețuri în ciuda deficitului de componente și a majorărilor de prețu

Citiți mai multe
5 best practices Website
10 May 2022

Cum asigurați gestiunea optimă a stocurilor în domeniul utilajelor din liniile dvs. de producție?

5 bune practici pentru gestiunea optimă a stocurilor în mediile de producție


Fiecare companie de producție știe că gestiunea eficientă a stocurilor este o condiție esențială pentru succes. Prin urmare, majoritatea companiilor de producție analizează atent modul în care își pot utiliza la maximum capacitatea de producție ținând, în același timp, o gestiune optimă a stocurilor.

Însă oare beneficiază de aceeași atenție și stocurile de componente electronice industriale esențiale pe care se bazează funcționarea liniilor de producție?

Din păcate, răspunsul pe care îl primim mai des este „Nu, nu ne-am gândit și la asta” decât „Da, avem totul sub control”. E timpul pentru o schimbare...

În acest articol, veți citi despre motivele pentru care gestiunea stocurilor în mediile de producție este esențială, despre cinci bune practici de gestiune optimă a stocurilor și despre modul în care puteți utiliza aceste practici pentru a gestiona componentele electronice esențiale din liniile dvs. de producție.

 

La ce vă puteți aștepta:

 


De ce gestiunea stocurilor de componente electronice are și ea o importanță crucială

Din păcate, de multe ori, gestiunea stocurilor de componente electronice și piese de schimb esențiale pentru utilaje este trecută cu vederea.

Adesea, lipsește o imagine de ansamblu a pieselor care alcătuiesc utilajele. Puține sunt cazurile fericite în care există un document în care sunt trecute piesele esențiale din linia de producție.

În majoritatea cazurilor, aceste informații sunt împrăștiate în mai multe sisteme diferite sau se află numai în mintea unui număr restrâns de colegi.

Rezultatul lipsei unei imagini de ansamblu? În cazul unei defecțiuni, componente electronice esențiale nu sunt întotdeauna disponibile și trebuie găsită o soluție în condiții de presiune maximă. Totul în timp ce linia de producție este oprită și se pierde timp prețios...

Necesitatea de a rezolva problema imediat duce la costuri ridicate, deși defecțiunea ar putea fi soluționată cu ușurință de serviciul tehnic dacă acesta ar avea la dispoziție piesele potrivite.

După cele arătate mai sus, credem că sunteți de-acord cu noi: și gestiunea stocurilor de componente electronice industriale este esențială, deoarece contribuie la reducerea riscurilor și, în același timp, duce la eficientizarea costurilor.

 

5 bune practici pentru o gestiune optimă a stocurilor:

 

Practica nr. 1: procesele manuale sunt depășite; digitalizați și automatizați!

Unul dintre cele mai mari obstacole în calea gestiunii optime a stocurilor este dependența constantă de procese manuale învechite.

În special întreprinderile mici se bazează în continuare pe procese manuale, ținând evidența stocurilor pe hârtie sau în tabele Excel. Iar unele nu țin evidența stocurilor deloc. Dar această problemă nu se regăsește doar la întreprinderile mici: chiar și în cazul întreprinderilor mijlocii și mari, lucrurile nu sunt întotdeauna organizate perfect.

Sfatul nostru: digitalizați și automatizați! Fiecare proces manual are o marjă de eroare mai mare la introducerea datelor.

Consecința menținerii unor procese care nu sunt digitalizate și automatizate este că nivelurile stocurilor sunt adesea reprezentate greșit. Aceste date incorecte privind stocurile pot duce la procese de producție ineficiente și chiar la perioade de nefuncționare inutile. Desigur, nimeni nu-și dorește acest lucru.

 

Cum aplicați această practică la gestiunea stocurilor de componente electronice?

Deși, în companiile „mai mari”, gestiunea stocurilor este bine organizată în general, există încă multe procese manuale în gestiunea stocurilor de componente electronice și piese (de schimb) industriale pentru liniile de producție.

În consecință, constatăm adesea că aceste companii se confruntă cu problema utilizării necorespunzătoare a capacității de producție și cu perioade de nefuncționare inutil de lungi. De multe ori, acestea apar numai din cauză că o componentă sau o piesă nu este disponibilă sau nu este în stoc într-un moment critic.

Pe piață există softuri care pot inventaria cu precizie și în mod automat toate componentele electronice industriale, dându-vă o imagine de ansamblu.

Doriți să digitalizați și să automatizați gestiunea stocurilor de componente electronice?

Citiți mai multe despre serviciul nostru de analiză a riscurilor și de gestiune a pieselor, precum și despre aplicația software aferentă >>

 

Practica nr. 2: urmăriți mereu să aveți niveluri optime de stocuri.

Un nivel optim de inventar presupune să aveți suficientă materie primă pentru a menține linia de producție în funcțiune la capacitate maximă și, în același timp, suficiente produse finite pentru a satisface cererea actuală. Raportul ideal între cele două tipuri de stocuri variază de la o organizație la alta.

Însă, aplicând principiul nivelurilor optime de inventar, puteți să minimizați costurile de transport, să eliberați resurse (financiare), să livrați produsele la timp și să maximizați veniturile din vânzări. Rezultatul? Clienți satisfăcuți și un director economic mulțumit.
 

Cum aplicați această practică la gestiunea stocurilor de componente electronice?

Nu este ușor să creați un stoc optim cu cele mai importante piese (de schimb) pentru liniile de producție. Utilajele din liniile dvs. de producție conțin numeroase componente (electronice). Nu există o rețetă unică ce poate fi aplicată în orice organizație. În fiecare caz sunt implicate nenumărate piese despre care nimeni nu știe sigur când se vor defecta sau când vor trebui înlocuite.

În continuare, noi vă oferim două opțiuni.

 

Inventarierea pieselor (electronice) esențiale și constituirea unui stoc

Una dintre posibilități este să faceți lista celor mai importante piese de schimb și să creați un stoc cu aceste articole.

Pentru a face lista pieselor de schimb esențiale, trebuie să luați în calcul o serie de variabile, răspunzând la următoarele întrebări:

  • Cât de frecvent se defectează o anumită piesă?
  • Cât de frecvent poate fi remediată defecțiunea de serviciul tehnic propriu, fără înlocuirea piesei?
  • Care este gradul de disponibilitate al piesei (la nivel mondial)? Este o „piesă depășită” sau este încă în producție?
  • Există planuri pentru modernizarea sau modificarea liniei de producție?

Vă puteți ocupa de această inventariere chiar dvs., dar puteți și să externalizați procesul, lăsându-l în sarcina UNIS Group. La urma urmei, vă interesează ca personalul dvs. să se ocupe cât mai mult posibil de lucrurile pentru care l-ați angajat. Iar UNIS Group este un partener specializat în identificarea, inventarierea și evaluarea componentelor electronice industriale.

Citiți mai multe despre serviciul nostru de inventariere și evaluare aici >>

 

Preferați să nu creați stocuri la sediul dvs.?

Vreți să aveți cât mai puține stocuri în depozit? În acest caz, constituirea de stocuri externe este o opțiune potrivită. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să vă utilizați spațiul de depozitare și resursele financiare, dar că aveți totuși acces la piesele de schimb necesare.

Crearea de stocuri externe este o soluție costisitoare? Nu neapărat! De exemplu, puteți încheia un acord privind stocurile de piese de schimb sau un contract de intervenție cu UNIS Group. Aceste servicii vă permit să limitați riscurile și vă garantează o intervenție rapidă și o durată de nefuncționare minimă, fără ca resursele dvs. (financiare) să fie afectate semnificativ.

Aflați mai multe despre acordul privind stocurile de piese de rezervă și contractul de intervenție >>

 

Practica nr. 3: monitorizați stocurile și disponibilitatea în cadrul lanțului de aprovizionare.

Chiar dacă o piesă nu este în depozitul dvs. nu înseamnă că nu o aveți în stoc. Este foarte important să vă monitorizați stocurile din cadrul lanțului de aprovizionare. Companiile mai mari știu cu siguranță să profite de avantajele unei monitorizări precise, în timp real, a stocurilor, cu ajutorul căreia se pot urmări, printre altele:

  • informații privind mărfurile care urmează să fie primite de la furnizori;
  • informații despre mărfurile interne repartizate în mai multe depozite și locuri;
  • informații privind transferul și expedierea produselor finite;
  • informații privind disponibilitatea materiilor prime.

 

Cum aplicați această practică la gestiunea stocurilor de componente electronice?

Este esențial să monitorizați disponibilitatea componentelor electronice și a pieselor (de schimb). Se întâmplă adesea ca o anumită piesă (de obicei electronică) să fie scoasă din producție și, în cele din urmă, producătorul să nu mai ofere asistență pentru ea. Ca urmare, cererea pentru piesa respectivă va crește, iar disponibilitatea ei pe piață va scădea drastic.

Rezultatul? Deoarece piesa nu mai este disponibilă, nu mai aveți opțiunea de a înlocui piesa defectă, ci puteți, în cel mai bun caz, doar să o reparați intern sau să o trimiteți la reparat.

Aplicația noastră software vine în ajutorul dvs. oferindu-vă în timp real informații asupra duratei de viață, disponibilității, prețului și timpilor de livrare pentru piesele esențiale. Aplicația vă oferă și notificări push despre modificările de disponibilitate, preț și timpi de livrare.

Citiți mai multe despre aplicația noastră software >>

 

Practica nr. 4: automatizați, automatizați și iar automatizați!

Prin automatizarea proceselor manuale de gestiune a stocurilor se previn erorile. Automatizarea îmbunătățește și nivelul de înțelegere a proceselor și maximizează eficiența gestiunii stocurilor. Dar acest lucru nu înseamnă că totul trebuie făcut de roboți. Există mai multe soluții (simple) care contribuie la automatizare:

  • conexiuni/legături cu furnizorii (prin EDI – transfer electronic de date);
  • utilizarea codurilor de bare;
  • soluții pentru urmărirea și preluarea precisă a comenzilor (prin tehnologia RFID);
  • sisteme automate pentru plasarea de noi comenzi atunci când stocurile esențiale ajung aproape de epuizare.

 

Cum aplicați această practică la gestiunea stocurilor de componente electronice?

După  cum am arătat mai sus, automatizarea este importantă și în gestiunea componentelor și pieselor (de schimb) electronice esențiale. De exemplu, puteți automatiza următoarele procese:

  • să primiți notificări atunci când durata medie de viață a pieselor se apropie de final;
  • să comandați din nou piese și/sau să creați stocuri imediat ce o piesă este înlocuită;
  • să primiți notificări atunci când o serie sau o piesă se învechește și, prin urmare, nu mai este în producție.

Iar aplicația software a UNIS Group este o soluție perfectă pentru a realiza aceste automatizări.

 

Practica nr. 5: implementarea de verificări periodice de stocuri

Prin verificări periodice de stocuri, inventarul poate fi monitorizat în mod eficient, iar problemele aferente stocurilor pot fi prevenite. Inventarierea nu numai că oferă date exacte privind stocurile, ci vă oferă și o perspectivă asupra opțiunilor de optimizare. De asemenea, puteți reduce riscul apariției perioadelor de nefuncționare.

 

Cum aplicați această practică la gestiunea stocurilor de componente electronice?

Verificările periodice ale stocurilor sunt utile și în cazul pieselor (de schimb) electronice. Stocurile sunt la zi? Există piese care trebuie comandate mult prea des sau există stocuri peste care se adună praful? Acestea sunt informații valoroase care asigură o gestiune optimă a pieselor și un timp minim de nefuncționare.

 

Soluție 3-în-1 pentru gestiunea optimă a stocurilor de piese de schimb

În cadrul mediului dvs. de producție, probabil că este loc de îmbunătățiri în ceea ce privește gestiunea stocurilor și prevenirea perioadelor de nefuncționare. Vă puteți ocupa (parțial) de aceste lucruri chiar dvs., dar aveți și opțiunea de a colabora cu un partener. Dacă alegeți cea de-a doua variantă, UNIS Group vă stă la dispoziție pentru activități de gestiune a stocurilor de componente electronice și piese (de schimb) pentru mediile de producție.

Soluția noastră 3-în-1 de gestiune a stocurilor critice este opțiunea perfectă pentru companiile care doresc să minimizeze timpii de nefuncționare printr-o administrare optimă a stocurilor. În trei pași, adunăm informații valoroase și asigurăm o gestiune stabilă a stocurilor:

1. O imagine de ansamblu cuprinzătoare a componentelor electronice instalate, indiferent de marca acestora, precum și informații utile pentru achiziție și întreținere.

2. Un tablou de bord online unde puteți verifica, dintr-o singură privire, disponibilitatea și blocajele apărute din cauza componentelor electronice instalate. Unde sunt riscurile?

3. Menținem pentru dvs. un stoc de piese de schimb critice în stare perfectă și ne asigurăm că acestea vă sunt livrate direct, imediat ce sunt necesare.

 

Citiți mai multe despre gestiunea stocurilor critice >>

 

Etichete: